Proje
Projenin temel taşları aşağıdaki gibidir:
- CLIL metodolojisinin çeşitli uygulamalarının etkisini gözlemlemek:
- genel becerilerin,disiplinsel bilgi ve yeteneklerin kazanımı,
- özellkle yaratıcı ve kültürler arası becerilerin kazanımı
- profesyonel alanda kişisel ve toplumsal çok dilliliğin geliştirilmesi
Temel fikir şudur:
- Bir CLIL projesinin öğrenme kalitesine ek bir değer katıp katmayacağına karar vermek:
- bilgi
- disiplinsel yetenekler
- sosyalleşme becerileri
- düşünme becerileri( bunların nasıl geliştirilebileceği ve iyileştirilebileceği )
- öğrenme becerileri(öğrenciler daha iyi ve daha çok öğreniyorlarmı?)
Bundan dolayı öğretmenler için aşağıdaki görüşlerle kısa eğitim toplantıları başlatmayı öneriyoruz:
- katılımcı ülkelerin okullarındaki CLIL proje ve tecrübelerinin uygulama ve paylaşma yollarını karşılaştırma ve geliştirme,
- bilim ve teknoloji alanlarında ve sanat ve insani bilimlerden seçilen bazı disiplenlerde farklı katılımcıların kooperasyonu ile ( çevrim kaynaklarını kullanarak) CLIL hedefleri planlamak,
- Izleme ve değerlendirme araçları tasarlamak ve uygulamak,
- kooperatif öğrenme yöntemlerini kullanarak öğrenme üniteleri oluşturmak,üretilen materyali mümkün ICT(bilgi ve İletişim teknolojileri,BİT) araçlarını kullanarak sınıfta test etmek,izleme araçlarını kullanmak,
- neticeleri sosyal web aracılığı ile karşılaştırmak ve yaymak
Bu değerlendirme işlemi ve çıktılar dolayısı ile aşağıdaki gibi organize edilecektir:
- İşlemi ve projenin neticelerini aşağıdaki gibi izlemek ve değerlendirmek:
- Öğrenme ünitelerinin toplanması ve organizasyonu,
- Ölçme testlerinin toplanması ve organizasyonu,
- Test sonuçlarının karşılaştırmalı analizi.
- Bütün materyallerin on-line data veri tabanını oluşturmak
- İhtiyaçların analizinden sonra başlayan araştırma:
- Bir öğretme/ öğrenme metodunun geçerliliği(CLIL),
- Beklenen netice/kazanç oranları