Proje

Projenin temel taşları aşağıdaki gibidir:

  • CLIL metodolojisinin çeşitli uygulamalarının etkisini gözlemlemek:
  • genel becerilerin,disiplinsel bilgi ve yeteneklerin kazanımı,
  • özellkle yaratıcı ve kültürler arası becerilerin kazanımı
  • profesyonel alanda kişisel ve toplumsal çok dilliliğin geliştirilmesi

Temel fikir şudur:

  • Bir CLIL projesinin öğrenme kalitesine ek bir değer katıp katmayacağına karar vermek:
  • bilgi
  • disiplinsel yetenekler
  • sosyalleşme becerileri
  • düşünme becerileri( bunların nasıl geliştirilebileceği ve iyileştirilebileceği )
  • öğrenme becerileri(öğrenciler daha iyi ve daha çok öğreniyorlarmı?)

Bundan dolayı öğretmenler için aşağıdaki görüşlerle kısa eğitim toplantıları başlatmayı öneriyoruz:

  • katılımcı ülkelerin okullarındaki CLIL proje ve tecrübelerinin uygulama ve paylaşma yollarını karşılaştırma ve geliştirme,
  • bilim ve teknoloji alanlarında ve sanat ve insani bilimlerden seçilen bazı disiplenlerde farklı katılımcıların kooperasyonu ile ( çevrim kaynaklarını kullanarak) CLIL hedefleri planlamak,
  • Izleme ve değerlendirme araçları tasarlamak ve uygulamak,
  • kooperatif öğrenme yöntemlerini kullanarak öğrenme üniteleri oluşturmak,üretilen materyali mümkün ICT(bilgi ve İletişim teknolojileri,BİT) araçlarını kullanarak sınıfta test etmek,izleme araçlarını kullanmak,
  • neticeleri sosyal web aracılığı ile karşılaştırmak ve yaymak

Bu değerlendirme işlemi ve çıktılar dolayısı ile aşağıdaki gibi organize edilecektir:

  • İşlemi ve projenin neticelerini aşağıdaki gibi izlemek ve değerlendirmek:
  • Öğrenme ünitelerinin toplanması ve organizasyonu,
  • Ölçme testlerinin toplanması ve organizasyonu,
  • Test sonuçlarının karşılaştırmalı analizi.
  • Bütün materyallerin on-line data veri tabanını oluşturmak
  • İhtiyaçların analizinden sonra başlayan araştırma:
  • Bir öğretme/ öğrenme metodunun geçerliliği(CLIL),
  • Beklenen netice/kazanç oranları