Proiectului

Scopul proiectului este de a:

  • evalua impactul implementării metodologiei CLIL asupra achiziţiei competenţelor,
  • deprinderilor şi cunoştinţelor specifice diferitelor discipline predate/ învăţate într-o limbă străină,
  • achiziţiei de competenţe interculturale,
  • dezvoltării pluri-lingvismului şi multi-lingvismului asupra dezvoltării profesionale a cadrelor didactice

 

Proiectul își propune:

să determine dacă metodologia CLIL oferă valoare adăugată calității învățării:

  • cunoștințe
  • competențe specifice disciplinei studiate
  • competențe sociale,
  • abilități de gândire (cum se pot dezvolta)
  • abilități de învățare (învață elevii mai mult și mai bine?)

 

De aceea propunem demararea de scurte sesiuni de formare pentru cadre didactice prin care să se:

  • compare, să se identifice diferite modalități de implementare și să se împărtășească proiectele și experiențele CLIL din țările participante,
  • planifice, în colaborare cu diferiți parteneri, demersuri CLIL (utilizând resurse online) pentru discipline de studiu ce vor fi alese atât din domeniul științelor și tehnologiei cât și din cel al artelor și cel umanist,
  • proiecteze și să se implementeze instrumente de monitorizare și evaluare
  • elaboreze unități de învățare în care să fie utilizate metode de învățare în cooperare și resurse TIC disponibile
  • testeze la clasă materialele produse, utilizând instrumentele de monitorizare
  • compare și să se disemineze rezultatele prin pagini web.


Evaluarea procesului și a rezultatelor va fi organizată astfel:

  • monitorizarea și evaluarea procesului și a rezultatelor finale prin:
  • colectarea și organizarea sistematică a unităților de învățare,
  • colectarea și organizarea sistematică a instrumentelor de evaluare,
  • analiza comparativă a rezultatelor evaluării,
  • realizarea unei baze de date online în care să fie incluse toate materialele elaborate,
  • inițierea cercetării de la analiza de nevoi,
  • validarea unei metodologii de predare-învățare (CLIL),
  • raportul dintre rezultate așteptate/ rezultate obținute.