За проекта

В основата на проекта са следните цели:

  • наблюдение на въздействието на различните приложения на CLIL методологията:
  • придобиване на общи умения, знания по отделните дисциплини и компетенции,
  • придобиване по-специално на творчески и междукултурни умения
  • развитие на многоезичието и езиковото многообразие в професионално направление

 

Основната идея е:

да се определи дали CLIL проектът предоставя добавена стойност за качеството на ученето:

  • знания
  • компетенции по отделните дисциплини
  • релационни и социално-емоционални умения,
  • мисловни умения (как да се развият и подобрят)
  • умения за учене (да накара учениците да учат по-добре и повече?)


Затова предлагаме да започнат кратки обучителни сесии за учителите с оглед на:

  • сравняване и разработване на начини за прилагане и споделяне на CLIL проекти и опит в училищата на страните-участнички,
  • планиране на CLIL пътища (чрез използване на онлайн ресурси) в някои избрани дисциплини от областта на науката и технологиите, от изкуството и хуманитарните науки, в сътрудничество с различните участващи партньори
  • разработване и прилагане на инструменти за наблюдение и оценка
  • производство на учебни единици, чрез методите за учене чрез сътрудничество, посредством наличните средства в областта на ИКТ
  • тестване в клас на създадените материали като се използват средствата за контрол
  • сравняване и разпространение на резултатите чрез социалната мрежа

 

Този процес на оценка и резултатите ще бъдат организирани по следния начин:

  • наблюдаване и оценяване на процеса и крайния резултат от проекта чрез:
  • събиране и системно организиране на учебните единици,
  • събиране и системно организиране на оценъчните тестове
  • сравнителен анализ на резултатите от изпитването
  • приложение на онлайн база данни на всички материали.
  • търсенето започва от анализа на нуждите:
  • утвърждаване на метода за преподаване и учене CLIL
  • Очаквани резултати и постижения