За проекта
В основата на проекта са следните цели:
- наблюдение на въздействието на различните приложения на CLIL методологията:
- придобиване на общи умения, знания по отделните дисциплини и компетенции,
- придобиване по-специално на творчески и междукултурни умения
- развитие на многоезичието и езиковото многообразие в професионално направление
Основната идея е:
да се определи дали CLIL проектът предоставя добавена стойност за качеството на ученето:
- знания
- компетенции по отделните дисциплини
- релационни и социално-емоционални умения,
- мисловни умения (как да се развият и подобрят)
- умения за учене (да накара учениците да учат по-добре и повече?)
Затова предлагаме да започнат кратки обучителни сесии за учителите с оглед на:
- сравняване и разработване на начини за прилагане и споделяне на CLIL проекти и опит в училищата на страните-участнички,
- планиране на CLIL пътища (чрез използване на онлайн ресурси) в някои избрани дисциплини от областта на науката и технологиите, от изкуството и хуманитарните науки, в сътрудничество с различните участващи партньори
- разработване и прилагане на инструменти за наблюдение и оценка
- производство на учебни единици, чрез методите за учене чрез сътрудничество, посредством наличните средства в областта на ИКТ
- тестване в клас на създадените материали като се използват средствата за контрол
- сравняване и разпространение на резултатите чрез социалната мрежа
Този процес на оценка и резултатите ще бъдат организирани по следния начин:
- наблюдаване и оценяване на процеса и крайния резултат от проекта чрез:
- събиране и системно организиране на учебните единици,
- събиране и системно организиране на оценъчните тестове
- сравнителен анализ на резултатите от изпитването
- приложение на онлайн база данни на всички материали.
- търсенето започва от анализа на нуждите:
- утвърждаване на метода за преподаване и учене CLIL
- Очаквани резултати и постижения